Kako biti produktivniji na poslu

Kako biti produktivniji na poslu

Kako biti produktivniji i zašto dolazi do opadanja produktivnosti?

S vremena na vrijeme svi se upitamo kako biti produktivniji? Ponekad nam svakodnevne sitnice i brige mogu ugroziti produktivnost na poslu i skrenuti misli s onog što je zaista bitno sad u trenutku. Kad postavimo pitanje kako biti produktivniji na poslu, odgovor će često biti u tonu da moramo napraviti popis obveza i prioriteta, da moramo predvidjeti određene ishode, utvrditi u koje doba dana smo najefikasniji. I dok je sve navedeno istina, mnogi zaboravljaju da sama želja za boljom učinkovitošću kreče od nas samih. Produktivnost je veliki izazov u današnjem dobu kada smo suočeni s mnogo toga.

Primjerice, nekada ljudi nisu imali ometanja na poslu poput društvenih mreža, pandemija, pa čak i multitaskinga koji danas pripada u normalni dio rada. Moderna istraživanja na temu učinkovitosti nam pokazuju da sve više ljudi bilježi pad produktivnosti na poslu. Razlog? Radno mjesto nije interesantno, nisu dobri uvjeti rada, ili dolazi do prečestog ometanja na samome radnom mjestu. Kako bi mnogi izbjegli stres kao posljedicu svega navedenog mnogi često gledaju društvene mreže. Ovo nije samo radi zabave, istraživanja su pokazala da mali bijeg od posla u vidu gledanja interneta opušta male doze dopamina i zato često tražimo bijeg od posla na par minuta.

Kako biti produktivniji i fokusirati se na posao?

Ovisno o radnome mjestu i poslu koji radite, produktivnost i kako biti produktivniji na poslu može naravno varirati. Za početak fokusirajte se na vrijednosti. Sjetite se kako vam je bilo u trenutku kada je pandemija korona virusa bila na samome vrhuncu. Mnogi su osjetili iskonski strah od gubitka radnog mjesta, i osjetili određenu nesigurnost. U početku svakog radnog dana zapitajte se što volite i cijenite na svom poslu, pozitivan odgovor će vam odmah podići razinu produktivnosti. Odredite si sami vrijeme kako ćete po rasporedu rješavati određeni zadatak na poslu.

Ako imate određene zadatke koje morate riješiti tijekom dana rasporedite ih. Krenite od težih prema lakšima ili obrnuto ovisno o vašoj volji. Sastavite svoj popis obveza i prioriteta, kako na poslu tako i u privatnom životu. Ljudi koji slijede određene smjernice su se pokazali produktivnijima nego oni koji ne znaju od kuda bi zapravo krenuli. Dokazano je da ljudi koji sve zapisuju su uspješniji u rješavanju zadataka. Kako biti produktivniji na poslu ovisi striktno o vašim navikama rada. Ako znate da vas nešto ometa ili vam fukus lako pada, tada je nabolje da prvo uklonite te probleme. Svatko od nas na kraju svog dana želi reći “Uspješno sam odradio moj posao“.

Kako biti produktivniji i isto tako odmoran?

Pretjerana produktivnost se isto tako povezuje s povećanim umorom radi prekovremenog rada. Kako naći zdravu granicu produktivnosti i odmora? Izbacite multitasking iz svog opisa posla. Ako se istovremeno bavite s više zadataka često radite više štete nego koristi. U jednu ruku umjesto da si rješavate više poslova u jednom, vi si zapravo radite više poslova jer mnoge stvari ostavljate nedovršene. Kako biti produktivniji je pitanje koje ima mnogobrojne odgovore, ali ono što se često zaboravlja naglasiti je i potreban odmor.

Probajte si u poslovnu rutinu uvesti pravilo od pet minuta. Točnije, ako određeni zadatak treba 5 minuta kako bi se obavio, ili možda manje, nemojte ga stavljati sa strane već ga odmah riješite. Kao dodatnu motivaciju za posao možete bilježiti svoj napredak, neovisno da li je on malen ili velik. Zapisujte si ostvarene rezultate i na kraju tjedna pogledajte koliko toga ste napravili i da li možete možda biti produktivniji. Kako biti produktivniji i isto tako odmoran? Nitko vam neće uzeti za zlo ako si uzimate kratke pauze, jer kao što znamo energija i koncentracija nije beskonačna. U kratkoj pauzi se prošetajte, zatvorite oči, pogledajte neki sadržaj ako vas zanima. Navedeno će rezultirati boljom i osvježenom koncentracijom.

Tagovi: