Koje vještine su vam potrebne da biste bili stručnjak za digitalni marketing

Koje vještine su vam potrebne da biste bili stručnjak za digitalni marketing

Što je digitalni marketing

Vrlo često nakon doba pandemije čuje se za zanimanje i djelovanja za digitalni marketing. Digitalni marketing je marketing koji se odvija online koristeći se pri tome svim oblicima online pojave bilo kroz društvene mreže kao najčešći oblik objava, vlastitim web stranicama, oglasima koje plaćate da se pojavljuju na drugim web stranicama kako bi privukli ciljanu skupinu.

Da biste razumjeli što ovakav oblik marketinga predstavlja trebate razumjeti osnovne pojmove kao što su SEO, B2B, B2C, CTR klik u postotku, što je content marketing, što je cost per click, CTA call to action koji se javljaju u obliku gumba ili slika. Što predstavlja copywriting, što znači greška 404, što je 301 preusmjeravanje, što je SEM, što je PR, a što SMM social media marketing, CMS content management system, kakvo značenje ima ključna riječ keyword.

Kakav utjecaj ima rangiranje, doseg (reach), koja je funkcija landing page odredišne stranice, koji je ciljna skupina, što je ROI, a što ROAS, te u konačnici što u digitalnom marketingu znači konverzija kao krajnji cilj ove internetske djelatnosti.

Zanimanja za digitalni marketing

Zanimanja koja se mogu obavljati za digitalni marketing mogu biti razna i sva su ona dio digitalnog marketinga i služe u funkciji ovakvog oblika marketinga. Ovisno o tome na koji segment digitalnog marketinga je zanimanje usmjereno da li se radi o analizama, objavljivanju, razvijanju strategije ili o imidžu koji se želi stvoriti postoje razna zanimanja vezana uz digitalni marketing.

Copywriter je osoba koja će pisati zanimljiv, vjerodostojan i činjeničan sadržaj koji će biti objavljen kao tekst da bi informirao čitatelje. Za razliku od marketinškog sadržaja u kojem se pišu tekstovi s ciljem prodaje usluge ili proizvoda. Tome služi content marketing specijalist koji će kreirati marketinški sadržaj s namjerom da privuče potencijalne kupce u obliku objave ili bloga.

PR marketing odnosi s javnošću se brinu o odnosima sa medijima i širom javnosti kako bi se stvorila pozitivna slika o tvrtki, proizvodu ili usluzi, brendu. SMM social media marketing specijalist slično PR ali na društvenim mrežama održava pozitivnu sliku na društvenim mrežama uz korištenje plaćenih oglasa za promoviranje. SEO stručnjak će analizirati posjećenost stranice u cilju poboljšanja optimizacije stranice temeljem posjećivanja na bazi ključnih riječi koje korisnici upotrebljavaju u internetskim tražilicama.

Vještine za digitalni marketing

Vještine koje su potrebne za digitalni marketing su svakako kao i za svako zanimanje višestruke. Međutim možemo nabrojati nekoliko vještina da bi se napravio vrhunski digitalni marketing za svako zanimanje koje je dio ovih marketinških djelatnosti. Potrebne vještine su određene tehničke vještine koje su potrebne za zanimanja gdje se koriste programi, alati, te sami sustavi, dakle vještine koje razumiju računalne procese, mehaničke i tehnološke procese.

Poslovne vještine su potrebne u svakom poslu, no kod digitalnog marketinga su to određena znanja i razumijevanja poslovnih procesa koji stoje iza djelovanja digitalnog marketinga, te kakav utjecaj digitalnog marketinga može imati na poslovne rezultate sa krajnjim ciljem povećanjem prodaje usluge ili proizvoda.

Dodatne vještine su specijalizirane ovisno o pojedinoj djelatnosti i odnose se na posebne zakonske regulative koje moraju biti zadovoljene kod oglašavanja i povezani su sa određenim vrstama industrije. Dok su soft vještine neophodne za uspješnu interakciju u okviru digitalnog marketinga sa B2B orijentirano prema tvrtkama i B2C orijentiranom prema krajnjim potrošačima kao ciljanom skupinom.

Tagovi: